7 Ağustos 2008 Perşembe

renault

Hakliyim … Buyrun Bide Siz Bakin

Görüş sahibi tüketici: serdalkapdan@...
12 Mayis 2007
1 Yıldız - Rezalet
Ben 2006 yılı ilkbaharında 2nci el 2005 model Renault clio marka araba almış ve halen bu arabanızı kullanan bir müşterinizim. Araç aldığımda yaklaşık 39000 km idi. Aracımın 45000 bakımı yaklaştığında izinde olmam sebebi ile memleketim Çankırı’daki Renault servisinde Kasım 2006 tarihinde aracımın bakımını yaptırdım. Bu bakımın ertesini günü aracımın direksiyonu sertleşti ve bunun üzerine tekrar servise götürdüm. ( Bunu: aracımın arızasının, 45000 bakımını yaptırmaya götürdüğüm servisten kaynaklandığı anlamında değil arızanın zamanının tayini açısından söylüyorum). Servisteki yetkililer aracımın direksiyon hidrolik pompasının arızalanmış olduğunu ve değişmesi gerektiğini söylediler. İşte tam bu tarihte aracımın garantisi biteli henüz bir kaç ay olmuştu. Tabi bu arıza ve özelliklede arızanın meydana geldiği tarih bence çok ilginç bir zamanlama TESADÜFÜNE gebe kalmıştır. Tabi ben bir devlet memuru olarak, aldığım aracın kredisini halen ödüyor olmam ve o zamanki şartlarda maddi açıdan durumumun uygun olmaması gibi sebeplerden dolayı, servis yetkililerinin belirtmiş olduğu miktarda parayı ödeyemeyecek durumda idim ve arızayı yaptıramadım. Daha sonra piyasada bu arızanın giderilmesinin maliyetini araştırdım ve en düşük 400 ytl’ye garantili yapan kişilere ulaştım. Tabi aracımın arızasının Renault servisinde, bu işi bilen elemanlar tarafından yapılması beni huzurlu olmak anlamında rahatlatacağını düşündüğümden NİSAN 2007 tarihinde Renault müşteri hizmetlerini aradım. Müşteri hizmetlerinden Ayfer hanımefendi ile görüştüm. Ayfer hanımefendiye sıkıntımı, maduriyetimi ve durumu detaylı bir şekilde ilettim. Kendisi sorunumu çözebilmek adına dosya açtığını beni arayıp sonucu bildireceğini söyledi. Bir kaç gün içerisinde söylediği gibi beni aradı ve bana aracımın ilk el sahibi tarafından 15000 km bakımının yaptırılmamış olmasına rağmen Renault ve mais(210ytl) yardımı alacağımı ve bu sayede arızayı Renault servisinde 400 YTL. karşılığında yaptırabileceğimi söyledi. Bunu kabul etmem üzerine görev yerim olan Kırklareli ili Renault servisine, bana verilen randevu günü ve saatinde gittim. Servis yetkilileri aracımın arızasını giderdikten sonra, müşteri hizmetlerinden Ayfer hanımın dediği tutar olan 400 YTL.yi Kırklareli Renault servisine ödeme yapma aşamasında, servis personeli aracımın bakım kitapçığı olmadığı için reno-mais’in ödemeyi taahhüt ettiği 210 YTL’lik tutarıda benim ödemem gerektiğini yani toplam 610 YTL. ödemem gerektiğini söyledi. Bunun üzerine aracıma döndüm ve aracın bakım kitapçığını aradım, ama kitapçığı bulamadım. Serviste sıkıntı yaşanmaması ve 3ncü Ordu komutanımızın birliğimize ziyarete gelecek olmasından kaynaklanan zaman sıkıntım gibi sebeplerden dolayı takılan parçayı söktürmek gibi bir girişimde bulunmadım ve 400 YTL.si nakit , 210 YTL.si de kredi kartı ile olmak üzere toplam 610 YTL. servise ödeme yaptım. Velhasıl sizden 210 YTL. PARAMI geri ve aşağıdaki sorularıma cevap vermenizi istiyorum :

1. Aracımın 15000 bakımının yaptırılmamış olduğu bilindiği halde, bana Ayfer hanım aracılığı ile verdiğiniz ( 400 YTL.’ye aracımın arızasının giderilmesi ) sözü kim yerine getirecek ?

2. Müşteri hizmetleriniz bakım kitapçığımın olup olmadığını sormadığı halde bana arızamın 400 YTL. ödemem karşılığında yapılacağının sözünü verebildi yani anlaşılan bu bilgiye ihtiyaç duymadığına göre, neden Kırklareli Renault servisindeki personeliniz benden aracın arızasının giderilmesine müteakip, tahsil aşamasına gelindiğinde bu kitapçığı istiyor? Bu sizce ticaret ahlakına uygun bir davranış mı?

3. Kırklareli servisinin müşteri hizmetlerinden bir hanımefendi, bu arızamın giderilmesinden 2-3 gün sonra beni arayarak bana memnuniyetimi sordu. Bu hanımefendiye de size anlattığım sıkıntıları tekrar anlattım. Kendisi konuyla ilgileneceğini ve sonucu ne olursa olsun beni arayarak bana bilgi vereceğini söyledi. Bu hanımefendi bana bilgi vereceğine dair verdiği sözün üzerinden çoookk günler geçmesine rağmen henüz beni aramadı. Sizce beni arayarak bana bir bilgi vermesi için kaç hafta daha beklemeliyim?

4. Sizce bu yaşadıklarımın bana kandırılmışım hissi vermesi normal mi?

5. Kitapçığa gerek duymadan aracımın bakımlarına dair her türlü bilgiye ulaşabildiğiniz halde bu kitapçık yüzünden neden müşterilerinizi böylesine zor durumlarda bırakıyorsunuz ?

Ben her şeye rağmen; bu problemin çözülmesi için başka yollar aramama gerek kalmadan, sıkıntımın tarafınızdan çözüleceğine inancımı henüz kaybetmiş değilim.

OLAYIN GELİŞİMİNİ DAHA İYİ ANLAYABİLMEK İÇİN MÜŞTERİ HİZMETLERİNİZDEKİ GÖRÜŞMELERİME AİT SES KAYITLARINI DİNLEBİLİRSİNİZ. BU SES KAYITLARINA ULAŞAMAZSANIZ BEN YOLLARIM SORUN DEĞİL.

Sayın genel müdür İbrahim AYBAR’ a selamlar...
http://www.musterim.com/fuseaction/review.showReview/1128

Hiç yorum yok: