34 VY 8906 plakalı 2006 model Renault Kangoo aracımız 2 Mayıs 2008 tarihinde Adapazarı civarında arızalandı. Bütün rutin bakımları yapılmış olan hatta en son bakımı 9 Nisan da yapılmış olan aracımızı bu konularda hassas olduğumuz için tüm rutin bakımlarını yapan İstanbuldaki yetkili teknik servis Öztürk Otomativ’e çektirdik. Servis aractaki sıkıntının “piston kapaklarında erime olması”ndan kaynaklandığını sözlü olarak bildirdi. Bunun sebebini de araçta kullanılan yakıttan kaynaklı olabileceği bilgisini yine sözlü olarak verdi. Aracımıza, sürekli olarak çalıştığımız BP istasyonundan yakıt aldığımız için BP’ye durumu bildirdik. BP yakıttan numune alarak ve istasyonun çıkışlarını kontrol ederek tarafımıza yakıttan kaynaklanan herhangi bir sıkıntının olmadığını, kullanılan yakıtın”yüzde yüz BP yakıtı olduğunu” raporlarıyla birlikte gönderdi. Renault Mais müşteri ilişkilerine durumu bildirdim. Renault da ilgili teknik birimiyle servisteki aracın parçalarını kontrol ettiğini araçta “üretimden kaynaklanan teknik bir kusur olmadığı” bilgisini sözlü olarak verdi. Biz, Renault, teknik servis, BP arasında geçen bu iletişim trafiği bir ay sürdü ve sonuçta yine bütün fatura müşteri olarak bize kesildi. Şikayetlerimiz;
1-2006 model, 67000 km de, bütün rutin bakımları yapılan, 3 hafta önce bakımdan çıkan, yakıtını %99 (%1 mecbur kaldığımız taktirde başka bir yerden, o da bilindik bir marka olmak suretiyle) aynı istasyondan alınan bir aracın piston kapağı eriyor. 2 yıllık garantisinin üzerinden birkaç ay geçiyor. Aracın motorunun değişmesi gerektiği bilgisi veriliyor. Renault Merkez müşteri ilişkileri dolaylı ifadelerle “beyefendi aracı 2 yıldır kullanmışsınız, garantisi bitmiş, yeni veya eski bizim için önemli değil, hem siz öyle diyorsunuz ama biz nerden bilelim sizin bu aracın yakıt deposuna ne koyduğunuzu” şeklinde bir yaklaşımla adeta beni müşteri olarak yalancı, güvensiz hatta rahatsızlık veren bir kişi kimliğine soktu. Bu durum beni yaşadığım mağduriyetten daha çok üzdü. Müşteri ilişkileri yönetimi müşterisinin sorunuyla ilgili durumu, enine boyuna, sağına soluna samimi ve ilgili bir şekilde değilde müşterisini sorun olarak görerek yönetti.
2- 3 haftadır Renault Müşteri hizmetlerini ve genel merkezi her arayışımda farkı insanlara bu sıkıcı durumu tekrar tekrar anlattım. “Beyefendi şikayetlerinizi kayıt altına alıyoruz, ilgili birim size dönecek “klasik cümlesinden sonra ne arayan var ne soran. Ben haftalardır şirket aracı olan bu aracın olmaması nedeniyle maddi manevi zarar yaşarken, bırakın arayıp bilgi vermeyi sizin sormanız bile onların canını sıkıyor.
3-Teknik servis aracın piston kapağı erimiş diyor, neden olur diyorum, cevap yakıttan, ne yapalım diyorum, cevap abi araçtaki yakıttan numune aldırıcaksın okey buraya kadar sorun yok. BP yi arıyorum. Onların cevabı “Beyefendi bu şekilde numune alamayız. Bu iddiayı ortaya koyan servisin sorunun yakıttan olduğuna dair tutanağına ihtiyacımız var” diyor. Tekrar servise dönüyorum. Bu yazıyı ne ben verebilirim ne Renault kimse veremez….Tekrar BP ye dönüp günlerce yapılan uzun konuşmalardan sonra yakıtın numunesini aldırıyorum sonuçta yakıttan bişey çıkmıyor. Bu durumda Renault yaptığını iddia ettiği parça kontrolleriyle ilgili “üretimden kaynaklı kusur yoktur” sonucunu müşterisine yine sözlü olarak bildiriyor. Teknik serviste “onarım emrine” aracın “piston kapağı erimiştir””araçtaki sorun budur” diye yazarmısınız dediğimizde bile akla karayı şeçtik. Bırakın sıkıntının nerden kaynaklandığını, sorunu yazılı olarak tanımlarken bile sorumluluk almama, kendini bağlamama kaygısı hat safhada ama motor ve ilgili parçaların değişimi için bi ekpertiz fiyat çalışması yapın dediğimizde sadece bi kaç saatte faksınıza yazılı imzalı düşüveriyor..
http://www.basgaza.com/fkonu_goster.asp?id=6767
7 Ağustos 2008 Perşembe
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder